בתום פיליבסטר: הכנסת אישרה את דחיית הקמת תאגיד השידור

    אם העיתון היה יכול לדבר בישראל היום, הוא פותח את העיתון, רואה את הכותרת. אם חס וחלילה כותבים את השם שלו באותיות דוד, שהן גדולות, אז מה כולם מספרים לי שהוא רוצה שידור ציבורי. הוא רוצה שידור ציבורי לא מולנו. כל הדיבור הנגוע הזה שיש מי שחושב שמי שאמור להיפגע משליטתו בשידור הציבורי זה אנחנו, אין טעות יותר גדולה מזו
    איתי גדסי No Comments on בתום פיליבסטר: הכנסת אישרה את דחיית הקמת תאגיד השידור

    לאחר פיליבסטר ארוך שנמשך כל הלילה, הבוקר אישרה הכנסת את הצעת החוק לדחיית שידורי תאגיד השידור הישראלי לחודש אפריל • האופוזיציה ניהלה פיליבסטר שנמשך 12 שעות נגד התיקון לחוק רשות השידור הציבורי, שנועד למנוע את האפשרות לפתיחת שידורי התאגיד לפני מאי הקרוב

    מליאת הכנסת צילום: דוברות הכנסת
    אם העיתון היה יכול לדבר בישראל היום, הוא פותח את העיתון, רואה את הכותרת. אם חס וחלילה כותבים את השם שלו באותיות דוד, שהן גדולות, אז מה כולם מספרים לי שהוא רוצה שידור ציבורי. הוא רוצה שידור ציבורי לא מולנו. כל הדיבור הנגוע הזה שיש מי שחושב שמי שאמור להיפגע משליטתו בשידור הציבורי זה אנחנו, אין טעות יותר גדולה מזו
    13:53
    02.05.24
    מיכל ירושלמי No Comments on בשידור חי: הרבנית משטפנשט עשתה הפרשת חלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לילה לבן: מליאת הכנסת אישרה הבוקר את התיקון לחוק השידור הציבורי הישראלי מועד תחילת השידור, ברוב של 32 בעד ו 17 מתנגדים. על פי החוק נקבע כי מועד תחילת חוק תאגיד השידור הציבורי הישראלי יהיה ביום ד' באייר התשע"ז (30 באפריל 2017), ולבטל את האפשרות הקיימת היום בחוק להקדים את מועד התחילה ליום ג' בטבת התשע"ז (1 בינואר 2017).

    האופוזיציה ניהלה פיליבסטר שנמשך 12 שעות נגד התיקון לחוק רשות השידור הציבורי, שנועד למנוע את האפשרות לפתיחת שידורי התאגיד לפני מאי הקרוב.

    כל אחד מחברי הכנסת דיבר 50 דקות נגד החוק במשך כל הלילה, ולמרות הזעם בקואליציה, לא הצליחו שם לקצר את הדיון. חברי הקואליציה האשימו את האופוזיציה בכך שלא עמדה בסיכומים מוקדמים.

    ח״כ מרב מיכאלי, מרכזת האופוזיציה: ״האופוזיציה משתמשת בכל הכלים שיש לה כדי לסכל את הדברים הרעים שהממשלה הזו עושה. למרות שהקואליציה איימה לכפות עלינו סדרי דיון ולסכל בבריונות את הפיליבסטר, אנחנו פה וניצלנו את מלוא הזמן שהתקנון מאפשר לנו כדי למחות נגד מה שבקואליציה עושים כדי להעביר את החוקים שחשובים לנתניהו״.

    ח"כ איתן כבל: מבחינתו של נתניהו זה לעמוד מול ישראל היום, וכך הוא רוצה את התאגיד, שכל בוקר הוא יקום, יפתח את הרדיו, את הטלוויזיה ויגיד: טלוויזיה, טלוויזיה, מי האיש החכם בעיר, ואז יענה לו הקול מן הצד השני: אתה בנימין נתניהו, ראש וראשון, הגדול מכולם.

    "ואם העיתון היה יכול לדבר בישראל היום, הוא פותח את העיתון, רואה את הכותרת. אם חס וחלילה כותבים את השם שלו באותיות דוד, שהן גדולות, אז מה כולם מספרים לי שהוא רוצה שידור ציבורי. הוא רוצה שידור ציבורי לא מולנו. כל הדיבור הנגוע הזה  שיש מי שחושב שמי שאמור להיפגע משליטתו בשידור הציבורי זה אנחנו, אין טעות יותר גדולה מזו.

    ח"כ מיקי לוי: "שוב אנחנו מוצאים את עצמנו מצביעים על תיקון חוק שכולו גחמה פרטית של איש אחד, גחמה פרטית של ראש הממשלה ושר החוץ ושר התקשורת, מר בנימין נתניהו. האיש נושא במשרות רמות, שני שרים וראש ממשלה. היכן יש לו זמן להתעסק עם ענייני המדינה? רק אלוהים יודע.

    "תיקון לדחיית פתיחת תאגיד השידור הציבורי – על אף שראשיו אומרים כי התאגיד ערוך ומוכן לפעול מחר בבוקר, הצהירו לא אחת – אנחנו מוכנים, רק תגידו לנו להתייצב, הכול מאורגן, בעלי התפקידים בעמדותיהם, אנחנו מוכנים שידור. ולמה הם לא מופעלים? כי ראש הממשלה לא רוצה שידור ציבורי עצמאי כפי שקבעה הממשלה והכנסת. הוא רוצה שליטה מוחלטת בשידור הציבורי. וכבר אמרה השרה מירי רגב: מה זה שווה שאנחנו משלמים ולא שולטים. זה חרוזים, אדוני היושב-ראש. משלמים ולא שולטים.

    "וכמה עולה הגחמה הפרטית הזאת של ראש הממשלה? אני אגיד לכם, כי חפרתי במספרים. 35 מיליוני שקלים לחודש דחייה. זו העלות לחודש. ועבור אותה תקופת זמן שהחוק הזה בא ודוחה את פתיחת התאגיד – מעל 140 מיליוני שקלים.

     

     



    0 תגובות